Saturday, November 7, 2009

yg gua ingat-ingat lupa

assalamualaikum dan salam sejahtera buat kawan2 2nd batch sekalian..
gua nak cerita sikit tentang pengalaman gua dan rakan-rakan dalam sem1 2nd year..hehe..

antara benda yang gua paling tak boleh lupa adalah kelas operative technique a.k.a optech.
gua masih ingat lagi (kalau gua x salah ingat la) masa awal2 2nd year yang Dr Dzul tanya pasal gigi yang Dr. suruh kumpul masa cuti tu..at that time kita semua diberi peringatan tentang attitude yang kena ada dalam lab simulasi..bagi Dr. Faizah lak, batch kita ni x matang (mungkin betul kot) and gua sendiri pernah tertangkap dengan Dr. ketika diri ini berada dalam situasi xmatang tersebut..huhu..

pengalaman berharga jadi senior kepada junior..masih lagi gua ingat-ingat lupa tentang kedatangan junior2 3rd batch ke fakulti kita..gua masih ingat yang mereka datang serbu ramai2 untuk dapatkan sign kita..huhu (teringat lak mase kita mula2 masuk sini dulu)
dak batch kita lak kena handle mereka masa minggu orientasi..gua rasa seronok gak la dapat wat program ngan junior2 kita ni..kemudian ada sukan sempena minggu orientasi..yang ni memang gua rasa happy sebab walaupun kekurangan bajet, tapi kawan-kawan gua dapat gak wat aktiviti yang boleh hilangkan stress (bukan senang nak wat aktiviti bila tiada@kekurangan bajet taw!!!)

pastu, kita pergi community service kat negeri sembilan..yang ni gua no comment..bila wat program cam biasa la..banyak dugaan dan cabaran..tapi yang gumbira masa gi community service tu adalah dapat gi rumah Dr. Faizah..(thanks Dr. sebab belanja kami makan kat umah Dr.)

gua jugak masih ingat tentang family day faculty..yang ni memang banyak kenangan yang berharga..gua rasa gembira masa gua tolong siang ikan, bersihkan ayam, bungkus kentang dalam aluminium foil, tolong bakar ayam, tolong buat cocktail dan segalanya (yang paling penting dapat hadiah yang gua dambakan..hehehe..)memang best gile..gua dapat rasakan and gua dapat tengok ukhwah (betol ke gua eja ni?) dak2 kelas kita yang semakin rapat..alhamdulillah..

ingat tak lagi kawan-kawan..kita pernah join junior kita untuk program c-fest..gua masih ingat (tapi ingat-ingat lupa la)..gua bertugas pada hari kedua..yang gua ingat masa tu ada sorang junior kita tak berapa sihat..gua kena ajar junior macam mana nak handle station plaque score..gua masih ingat betapa sukarnya gua pujuk beberapa orang budak kecik untuk check gigi (tapi, nasib baik berjaya- Alhamdulillah) and gua dapat yakinkan budak-budak tu bahawa "doktor" baik... (takkan gua nak kata "meh adik, abang@kakak yang check gigi ni baik"-sebab budak-budak ni creative thinking..kang tak pasal-pasal lak dia pergi ingat yang mana-mana 'abang@kakak' boleh check gigi dia)

sambutan bulan kemerdekaan pada 1 ramadhan..kita kena hantar wakil ikut rumah untuk kuiz and busana muslimah..untuk batch lak kena hantar wakil nasyid, video pendek..tu je kot.. (huhu gua ni kadang2 mengalami dementia la) untuk kuiz tu rumah gua menang no 2.. satu2nya rumah dak dental yg menang..video yg Zara wat tu pun menang gak..walaupun yang lain tak menang, yang penting kita enjoy..

bacaan yasin dan majlis buka puasa faculty..
yang ni memang menarik...gua x tahu macam mana (boleh kata) 1 faculty mengalami diarrhea yang gua kira kritikal..dah la bulan ramadhan, memang la azab..tapi Alhamdulillah, lepas tu sihat kembali semuanya..

next, dinner kolej kediaman kat taman melawati..yang ni gua tak taw nak kata apa la..gua tak suka makan nasi berperisa..gua memang tak puas hati la dengan nasi yang disediakan..yang lain gua rasa ok la........

akasia seni..time ni gua dapat la tangok muka junior tamhidi..and ni jugak pengalaman pertama gua masuk pantun (ada ke patut,da la amatur,x pasal2 je kumpulan dak batch kita kena lawan ngan kumpulan yang terror-tamhidi and 3rd year..hu~)gua rasa gua memalukan diri gua sendiri..(da la dak2 tamhidi tengok, stress gua dibuatnya)
walaupun esok tu ada exam final optech, tp ada gak la beberapa orang (i.e 3org) yg pergi malam penutup akasia seni tu..and guess what, untuk video and photography tu dak batch kita yang menang...(hooooray!!!congrate Nisah and Nurin)

perasmian e-klinikal and jamuan hari raya faculty..yang ni cam lawak..sebab gua and beberapa orang kawan kena masuk lab optech dan berpura-pura dalam lab (yang ni memang kepakaran kita bersama..huhu)

seterusnya cuti inter-sem yang burn..kali ni,kita bersama-sama kerja kat kilang optech untuk memenuhi requirement..(walaupun ramai lagi yang tak siap, tapi sekurang-kurangnya ada la peningkatan...)

sekarang ni da habis minggu pertama sem2..hari pertama dah dapat assignment cd..(tapi semua dah hantar semalam)
pastu kita sama-sama ambik impression dll...

k...
that's all for now
tq sume....
bubbye~

No comments:

Post a Comment