Thursday, November 5, 2009

Bila Pena Menari

Assalamualaikum w.b.t…

Aku yang hanya tau throw out & spill ape saje benda dalam kepala otakku…
Ayuh... bersama-sama denganku mengingati kembali peristiwa-peristiwa yang berlaku sepanjang tahun 1 berada di USIM, Pandan Indah…

Menyusuri kehidupan demi menggenggam erat satu nama...
”bakal DENTIST”...InsyaAllah...

Bila diingat-ingatkan balik,rasa macam baru lagi aku nampak katil yang aku duk tido tiap-tiap malam kat Glenview tu.Berhabuk lagi masa tu.Dengan lantai biliknya.Ya Allah.Tak boleh nak pijak pun.Rasa macam baru je dengar celoteh kawan-kawan masa baru pindah masuk rumah tu.Rasa macam baru je nampak roommate aku tengah pasang cadar katil,tengah kemas buku.Rasa macam baru lagi duk pening-pening tanya senior mana satu buku yang patut aku ngadap untuk tahun satu ni.Rasa macam baru je semalam aku ngan kawan-kawan duk makan hamper dalam kelas tiap-tiap hari.Rasa macam baru je main kenyit-kenyit mata ngan JERRY.Ermm,tapi, pejam celik pejam celik,rupanya masa dah lama pun berlalu.Dah nak masuk tahun dua dah pun aku kat bumi USIM ni.Dah nak dapat junior dah pun.

Hmm.Minggu Ta’aruf dulu memang memenatkan.Mula pagi,abis petang,ke malam ek?Tak ingat dah eh.Lepas tu,abis seminggu tu,mula belajar pulak.Kenal-kenal member baru, kenal-kenal lecturer baru.Pernah gak terdetik dalam hati.”Eei..Boleh ke aku nak teruskan perjuangan ni?Kawan-kawan sume nampak hebat-hebat.Aku yang budak-tak-matang-selalu-aci-main-je-ni rasa gak rendah diri.Sheesh.”Tapi,lama-lama,aku dah dapat biasakan diri dalam bilik kecil(lecture hall)+tmpat makan+tempat tido ni.

Kawan-kawan pulak are the best! Selalu support each other.Rasa terharu sangat.Aku nak mintak maaf kat kawan-kawan kalau aku terlepas bicara selama ni.My bad ;(buat kawan-kawan especially for those yang selalu dengan aku,that alwaaays be with me.U know who you’re.I know,I am not kind of sahabat yang pandai comfort sahabatnya.Aku tau aku bukan seorang sahabat yang pandai ambil hati sahabatnya...Aku...Aku hanya seorang sahabat biasa yang apabila sahabatnya menangis,aku pun rasa nak nangis gak.Yang mana bila sahabatnya ketawa,aku pun rasa nak tersenyum melihat dia.Aku sangat-sangatla berterima kasih padanya.Masa aku fail satu subjek dulu,walaupun dengan hanya satu soalan,”Eh,ok ke tak?” Jangan ingat aku tak berterima kasih.Aku akan ingat sampai bila-bila.Walau hanya sebaris pertanyaan ini,aku selalu rasa aku masih ada tempat untuk bergantung.Really thanks for that.Walau apa pun salah sahabatku ini,InsyaAllah aku maafkan.Dun worry much k.Inilah indahnya sebuah persahabatan bila disulamkan dengan semata-mata kerana Allah S.W.T...

Ngee... Apa lagik nak karang ni.Nasib baik menaip.Kalau menulis,rasanya dah lama tulisan aku ni bergentel macam cacing kerawit.Ehehe... Erm,continue balik yang tadi.Belajar punya belajar,ingatkan lambat lagi la professional exam,rupa-rupanya it’s juz around the corner!!! Dua semester dah pun nak abis.Kalau pro-exam tu boleh cakap,rasanya dah lama dah dia tanya, ”Salam... Hai...Dah rasa well-prepared sangat dah ke nak masuk exam???” Adooi.Memang terkena la.Neway,exam tetap exam.Aku still kena get through it.Senang atau susah.Tell what,rasanya satu minggu sebelum exam tu,aku rasa down sangat.Tak tau kenapa rasa selalu nak nangis without any reason(cengeng tul!).Haih la.Tu belum cite lagi bab before dapat result.Time tu memang dah rase sume orang cam zombi Kg Pisang jek.Tak lalu nak makan.Selalu rasa nak balik peluk umi.Nak bitau umi yang anak dia dah rasa tak boleh nak bernyawa kat sini.Betul-betul nak dapat semangat dari umi+abah.Tapi sekarang, Alhamdulillah.Everything berlalu dengan sebaiknya.Year One second sem pun baru je berlalu.Aku tau Allah selalu ada dengan hamba yang selalu ingat padaNya.And aku akan selalu berpegang pada kata-kata ni...’After each difficulties, there’s a relief.,.’ InsyaAllah...

Erm,akhir kata,I would like to dedicate this poem to you guys yang selalu make me feel bahawa hidup ni sangatlah penuh dengan warna-warni.Here it is...

Thank You, Friend... saranghae yongwonhi ;)

Thank you, friend, for all the things,
That mean so much to me,
For concern and understanding
You give abundantly.

Thanks for listening with your heart;
For cheering me when I'm blue;
For bringing out the best in me;
And just for being you.

Thanks for in-depth conversation
That stimulates my brain;
For silly times we laugh out loud;
For things I can't explain.

For looking past my flaws and faults;
For all the time you spend;
For all the kind things that you do,
Thank you; thank you, friend.

No comments:

Post a Comment