Friday, October 30, 2009

Just For Us

Masa mule-mule dak-dak ni bagitau yang aku dapat masuk Faculty of Dentistry rase lega sebab dapat penuhi hasrat dan harapan parents. But, bile surat tawaran sampai kat umah and bila bukak tu tengok course dentistry rase cam dalam mimpi je… Dentistry, maksudnye I am a dentist to be…. Ye ke???!!! Tak pernah terfikir pun selama ni… Apetah lagi nak membayangkan sume ni…. The nightmare just to begin… huhuhu…. Tanak!!! Tanakkkkk!!!!!! That’s what happen mase mula-mula dapat course dentistry ni… Rase inferior dan macam-macam lagi… 1 July sampai kat Pandan Indah.Orientasi lagi.Mase ni nampak sume muka dak-dak dentist.Patutnye 30 orang.Tapi yang ade cuma 28 je….Faez, Yen, Pg, Leman, Azim ,Zubair, Nus, Bah, Aish, Amy, Nurin, Nadia, Che’ Pah, Pa’a, Yaya, Syifak, Zakiah, Sarah, Mah, Hana, Muni, Farhah,Zara, Nysah, Awa,Ain, Pura and Didi. Ni la dak-dak 2nd batch dentistry kat USIM ni.Tapi tak lame pastu kite tinggal 27 je sebab Zubair dah pun jadi student medic.

Family day.Baru masuk dah ade aktiviti luar.Tapi papehal pun kite enjoy giler.Pastu, macam-macam lagi kite hadapi bersama.Pejam celik,pejam celik mid pun dah dekat.Hampeh tol la…dekat-dekat nak mid ni la pulak de banyak aktiviti.Ade yang kene gi camping,masuk bahas,jadi AJK pantun and kene tubuhkan pasukan choral speaking Bahasa Arab and hantar wakil untuk pertandingan bercerita.Nak exam ke, tak exam ke, hantar gak wakil.Dah la mase tu dak medic da cuti...huhuhu….After paper Physio, kite cuti.Tapi seminggu je la. Naek cuti, before paper laen kite nak exam result Physio pon keluar.Jeng,jeng,jeng….Lebih separuh kelas gagal.Ape lagi,time tu memang ramai sangat yang rase down giler ngan apa yang berlaku.Ye la,nak kate ape kan.1st time exam jadi gitu.Yang tak tahan tu dapat result before kite exam paper laen.Abes emosi terganggu.And aku antara mereka-mereka yang rase down giler tu la.But Pg keep on motivate gurls.At that point aku rase dak-dak laki dentist ni sweet sangat…hahaha...At that time je taw!!!!

Hari-hari seterusnye banyak lagi dugaan mendatang.Kekadang rase give up…. Aku pernah terfikir yang masuk dentistry ni adalah kesilapan terbesar yang aku pernah buat sebab aku tak minat benda ni.Tapi, everytime aku fikir macam tu banyak tangan-tangan yang dihulur untuk terus bagi aku semangat kat sini. Bile rase tension ramai yang bagi kata-kata semangat….. This is the most sweet thing kat dentistry. Sebab kite tak ramai, kite bersatu hati.Saling menasihati and saling memerlukan.Pergi open house rumah Che’ Pah and Amy.Keluar gi Mid same-same.Jalan-jalan kat Low Yat ngan Time Square,sesat gi Kamal same-same.Tu sume kenangan kite.Mase yang paling tak leh blah adalah wat kerja untuk….. ROAD SHOW!!!!! Yang ni memang tak tahan.Tapi dugaan ni kite hadapi bersama.Yang best kite makan ramai-ramai and same-same.Makan McD(sebelum zaman boikot),KFC,pizza,Secret Recipe even nasi kukus.Kalau boleh nak je masa dihentikan and biarkan kenangan tu berterusan selamanya.

And masa berlalu ngan pantas coz final pun tiba.Bila exam de je yang jatuh tapi banyak jugak tangan-tangan yang membantu supaya yang jatuh tu terus bangun.Akhirnye exam pun habis and kite pun cuti.And now aku sedar yang dentistry ni bukan kesilapan terbesar aku untuk memasukinya tapi kesilapan terbesar aku adalah aku tak cuba memahami dan menyayanginya.Aku cukup bertuah, bahkan terlalu bertuah kerana dikelilingi oleh kamu-kamu yang tak putus-putus bagi sokongan dan dorongan sepanjang kite bersama melalui hari-hari yang sukar di Semester 1 ni.Semoga kita bersama berjaya dalam exam pro di Semester 2 nanti.Thanx a lot friends.Doakan kejayaan kita bersama k.Semoga kite grad bersama-sama nanti…

No comments:

Post a Comment