Tuesday, February 7, 2012

Assalamualaikum semua..

Lama dah tak jenguk blog ni..Lama sangat la..Yang jenguk ni pon sebab tiba2 ada sorang batchmate kita (yakni roommate kesayangan saya) ni baca balik entry beliau dulu..And xpercaya yang beliau pernah tulis macam tu dalam blog ni..Hehe..(Saya xnak baca yang saya punyer entry,maluu..huhu..)

Tapi..2 la orang panggil kenangan kan..Kalau tak,tak letak “MEMOIR” la jadi headline blog ni..Betul tak?(Tak betol pon,kena betol jugak!)

Erm,takde ape nak dipostkan pon..Just nak wish Good Luck exam and let’s treasure our journey to Bangkok soon!(Err..exam tak habis lagi tapi dah sebok dengan Bangkok..huhu..Ada tanda2 stress di situ..)

Ok semua,all the best~

p/s: Rupa2nya N****a(juga roommate kesayangan saya) tak ntar MEMOIR dulu..Beliau baru ja confess td..

Friday, April 8, 2011

best of luck, friends

semoga Allah mempermudahkan urusan kita semua


Tuesday, February 8, 2011

penantian itu memang menyeksakan...

people always said that penantian itu satu penyeksaan
in fact it is penyeksaan and it always menyeksakan
let me share a long story with you guys from my point of view



it happen several days ago
we were like so happy to go to penang
indeed
it was the first marriage in our batch
and it's okay for us to feel the excitement

we gather at al-falah (kedai mamak kat bawah gv) to eat something which kononnya nak alas perut la kan
and after everything was settle, we took cabs to go to bukit jalil's bus station
adoyai...
sampai sana masih lagi awal *sigh*
ada kira-kira sejam lebih lagi before the scheduled time for the bus nak sampai
camne ni??????
i hate waiting!

nasib baiklah beramai-ramai
bila dah ramai ni
paham-paham je la
banyak stories
so time flies
but even the time flies, that particular bus was not there
ni yang aku benci bas trans ni..kata aku di hati dan di mulut
after was like 30 minutes waiting for the bus
datang la seketul bas yg nak ke arah utara gak
passengers to butterworth were asked to take the bus to hentian duta
kata manusia trans itu
bus untuk ke butterworth kita akan amek di sana (hentian duta)
ok la
fine
as long as not that long
i can be patient

hentian duta
penumpang ke butterworth turun kat sini
we all pun turun la
but there no such signs that bus to butterworth is there
i smell something fishy here
and indeed!
the bus still not there
adoiiiii
do we need to wait again
arrrgghhh!
sakit betul hati aku dengan bus trans ni!

we waited for 2 hours at hentian putra
and i was like giving up on going to penang
ye la
tak sanggup nak tunggu lagi
and Alhamdulillah
the bus arrived on 2.00pm
stress taw!!!!

after the total waiting time for about 3 hours
we arrived penang safely on 6.00pm
musnah impian kami nak beli buah kat tapah coz the driver was like so kalut to sampai to penang as soon as possible

there, we waited for people to send us to the homestay
and before that
we went to a restaurant to eat
ye la ko
makan kat al-falah je kot pagi tu
memang la perut semua dah berkeroncong
bukan keroncong lagi
siap main lagu heavy metal kot

lepas makan
kita pun pergi la tempat homestay tu
and sekali lagi
we need to wait for the tuan rumah to come and give us the key
aduhai
lama sungguh
memang la hari yang penuh dengan penantian
stress gila
masa tu memang rasa penat gile dah
hukhuk....


bersambung................

Saturday, January 1, 2011

post baru, tahun baru

salam'alaik buat semua rakan warga dent2 dan pembaca (cheh, bajet ada org nak baca blog kanak-kanak riang dent2)

Alhamdulillah
marilah kita merafa'kan kesyukuran yang tak terhingga kepada Allah
atas limpah kurnia serta kasihNya
kita masih lagi bernyawa hari ni
setahun lagi usia meningkat
semakin dekat kita dengan kematian

Alhamdulillah juga
kita semua dah start clinical session dalam 4 bulan gitu
mcm2 dugaan dan rintangan yg mendatang
tp semuanya masih lagi cekal berdiri
dan tabah menghadapi klinik yg ku kira mencabar sgt2

buat semua,
hargailah org sekeliling yg menyayangi kita
sbb kita tak tahu bila kita akan berpisah

take care semua

sayang warga dent2
:)

Friday, October 29, 2010

exam

salam'alaik kawan-kawan

01 nov 10: conservative dentistry
02 nov 10: behavioural science and oral health V
03 nov 10: orthodontics & paediatric dentistry
04 nov 10: general medicine
08 nov 10: periodontology & community dentistry III
09 nov 10: oral surgery & diagnostic and imaging
10 nov 10: oral pathology and oral medicine
11 nov 10: general surgery
12 nov 10: prosthodontics
13 nov 10: MUET (nilai)

exams are approaching near
all our efforts through the semester
i would like to wish Allah Bless
and to all of you all the best!

semoga dipermudahkan urusan kita semua

Wednesday, June 16, 2010

2nd year memories

saja suka-suka..
just want to make a short video that suits with the song :)

credits: SHINee Onew (Ft. Kim Yeon Woo) - The Name I Loved

Sunday, February 28, 2010

an update

salam kepada semua

dah lama memoir ni bersarang dan bersawang
pagi yang hening ni saya rasa terpanggil untuk update sikit blog kita semua ni

2nd year 2nd sem pun makin hampir ke penghujungnya

bermula awal sem 2 xde yang beza..
cuti semua orang kena burn untuk siapkan optech sem 1..
then kita pun belajar buat denture..
subjek patho yg makin mencabar dan menguji semua...
creative thinking and problem solving..
communication skills dlm bhsc
lots of indices dlm community dentistry..
pharmaco, dm, microb n hafazan yg kita tempuh seperti biasa
cuma sem ni xde bahasa arab n english
banyak self-study tapi biasanya masuk lab untuk wat denture

kita berhadapan pulak dengan beberapa aktiviti tahun ni
sambutan maal hijrah
sukan intervarsiti yg mana USIM jadi tuan rumah
debat intercampus
sufa
bahas interfac
minggu integriti
community service 3
open house umah che pah n en yaacob
amin kahwin
dan mungkin ada beberapa lagi yg tak tertulis kat sini

juga nak mengucapkan sekalung tahniah dan syabas buat
sulaiman taib n syifak mawaddah abd jamil sbg MPP
ahmad nadzirin ab fattah n hazimah mohd khairom sbg exco jaksa KKP
nurfarhana mohd yusop, hanisah hamdan, mohamad hafizi mat isa n siti nur farhanah mohd desa sbg jk DSC
x dilupakan juga kpd sekretariat MPP dr second batch
-akan dtg mungkin akan ada ajk jaksa KKP, ajk DSC

juga tahniah buat
peserta bahas intercampus dr 2nd batch-
abdul azim asy abdul aziz, zahrah md yunos, nurin syahidah mohd noor n nurfarhana mohd yusop
peserta pantun akasia seni(sem 1)-
munirah mohd rosali, siti nur farhanah mohd desa, siti najwa hasnan, siti nadia rahimi, nurfarhana mohd yusop n abdul azim asy abdul aziz
peserta nasyid maal hijrah-
ahmad nadzirin ab fattah, mohd faezuddeen md dom, mohamad hafizi mat isa, sulaiman taib n abdul azim asy abdul aziz
x lupa juga buat semua yg telah menaburkan budi semaikan jasa sepanjang tahun 2 09/10

buat teman semua
semoga berjaya dalam peperiksaan profesional yang ke-2
doakan kejayaan kita bersama dalam bidang ini..
semoga semua 27orang pelajar 2nd batch akan menamatkan pengajian pada 2013- insya ALLAH